Istraživanje i analitika

O modulu

Svrha marketinga jeste zadovoljavanje potreba potrošača. S tim u vezi, istraživanja i analitika su tu da marketingu omoguće i pomognu da te potrebe razume i pretoči ih u akcione insajte u svim elementima marketing miksa. Od kreiranja proizvoda, do uspešnog plasmana i relevantne promocije, podaci su tu da pomognu u donošenju pravih odluka. Danas su podaci svuda oko nas, svako ima svoj data footprint i nikada nije bilo zanimljivije, ali ni izazovnije da iz mnoštva izvora podataka, što tradicionalnih, što digitalnih izvučete „mudrost“ koja će vam pomoći da razumete potrošače, i da uopšte donosite bolje i edukovanije biznis odluke.

Koordinator modula

Nikola Vasiljević

Head of analytics and insights, Mad Head Games

Nikola je strastveni ljubitelj podataka kojima voli da se suprotstavlja entropiji. Smatra da su podaci i razumevanje istih osnova svakog znanja, a znanje je preduslov za kvalitetno donošenje racionalnih odluka. Uživa u sagledavanju biznis problema sa svih strana, a zatim i prikupljanju i obradi svih dostupnih podataka kroz istraživanja i analitiku, kojima dolazi do uvida sa ciljem da doprinese boljem donošenju biznis odluka. Završio je Fakultet organizacionih nauka i na istom je otkrio svoju fascinaciju donošenjem biznis odluka i rešavanjem problema korišćenjem podataka. Kroz više od deset godina karijere zanat je brusio kroz rad u istraživačkoj agenciji i rad na strani klijenta i u FMCG i u industriji sa digitalnim proizvodom (video-igre), uspevši da stekne iskustvo iz klasičnih istraživanja tržišta, big data analitike i mašinskog učenja. Smatra da su istraživanja i big data analitika nerazdvojni i da u njihovom spoju i građenju kulture podataka leži budućnost poslovnog uspeha.

Teme

  • Osnove podataka, istraživanja i analitike – šta su podaci, čemu služe, u kojim oblicima su dostupni, kako da dođemo do njih i kako da ih iskoristimo;
  • Korišćenje analitike i istraživanja u industriji tradicionalnih proizvoda vs. industriji digitalnih proizvoda;
  • Kreiranje data driven kulture u marketingu i šire.

Ciljevi

  • Upoznavanje sa značajem kulture podataka u savremenom biznisu;
  • Razjasniti svrhu i poziciju marketing istraživanja i analitike u kompanijama;
  • Upoznavanje sa tradicionalnim i savremenim metodama istraživanja i analitike;
  • Razbijanje mitova o podacima i istraživanjima;
  • Motivacija polaznika za kreativnu i pravilnu upotrebu svih dostupnih podataka zarad donošenja boljih odluka kroz upoznavanje potrošača, svog proizvoda i tržišne dinamike.